Onvoldoende onderwijs en begeleiding tijdens ziekte en landelijke lockdown, nalatigheden in onderwijs en begeleiding en gebrekkige communicatie. Klacht deels gegrond.
Onvoldoende onderwijs en begeleiding tijdens ziekte en landelijke lockdown, nalatigheden in onderwijs en begeleiding en gebrekkige communicatie. Klacht deels gegrond.De klacht valt in drie onderdelen uiteen: er is onvoldoende onderwijs en begeleiding geweest tijdens de ziekte van de mentor en de tweede landelijke lockdown, nalatigheden in onderwijs en begeleiding en gebrekkige communicatie. Klaagster stelt dat de school onvoldoende onderwijs en begeleiding heeft geboden in de periode dat de mentor van haar zoon ziek was en in de periode van de tweede landelijke lockdown. De school stelt dat zij alles gedaan heeft wat in haar macht lag en gelet op de bijzondere situatie van haar verwacht mocht worden. De Commissie is van oordeel dat de school zowel in de periode van ziekte van de mentor als in de tweede lockdown tekort is geschoten in het bieden van onderwijs en begeleiding, zeker gelet op het feit dat het gaat om een leerling in het speciaal onderwijs. Van de school mag derhalve meer begeleiding en een actieve houding ten aanzien van aanmelding voor de noodopvang van leerlingen op de school.De nalatigheden in het onderwijs zien op het door een invaller laten voeren van een rapportgesprek, het ontbreken van een handelingsplan en het naar huis sturen van de zoon van klaagster. Dit klachtonderdeel, is met uitzondering van het laten voeren van een rapportgesprek door een invaller, ongegrond. De Commissie constateert dat er veel gecommuniceerd is door partijen, hoewel de communicatie na het uitvallen de van de mentor beperkt was tot het communiceren over de weektaak. Van een gebrekkige communicatie kan, naar oordeel van de Commissie, niet worden gesproken.