Klacht over niet bieden van passende ondersteuning, niet volgen adviezen, communicatie. Deels geen belang meer bij klacht, overige klacht ongegrond.
Niet bieden van passende ondersteuning, het niet opvolgen van adviezen uit rapportages en communicatie. Deels geen belang (meer) bij de klacht, voor het overige klacht ongegrond.Tijdens de hoorzitting is door de school erkend dat zij tekort is geschoten in de communicatie rondom het proces en zijn hiervoor excuses gemaakt. De school heeft, ten overvloede, verklaard dat zij maatregelen genomen heeft om dit in de toekomst anders aan te pakken en hiermee een vertrouwensbreuk, zoals in het geval van klagers, te voorkomen. Gelet hierop bestaat er geen belang meer bij de inhoudelijke behandeling van dit klachtonderdeel.Voor wat betreft de overige klachten, zien deze voornamelijk op het niet bieden van passende ondersteuning voor de leerling en het niet opvolgen van adviezen uit rapportages. De Commissie stelt vast dat de school dit gemotiveerd heeft weersproken, maar dat ook in dit geval de communicatie voor onduidelijkheid heeft gezorgd. Door klagers onvoldoende mee te nemen in de processen, toe te lichten in welke volgorde de adviezen uit rapportages worden toegepast en toe te lichten welke extra ondersteuning wanneer zou worden ingeschakeld, hebben klagers het gevoel gekregen dat de school niets deed met de adviezen en onvoldoende ondersteuning bood. Nu de Commissie is gebleken dat de school wel degelijk acties heeft ondernomen, adviezen heeft opgevolgd en ondersteuning heeft geboden komt de Commissie tot het oordeel dat de klacht ongegrond is. Wel adviseert de Commissie het bevoegd gezag goed te kijken naar de vraag of ouders goed genoeg worden geïnformeerd (en deze informatie ook hebben begrepen) teneinde miscommunicatie te voorkomen en te voorkomen dat ouders andere verwachtingen van zaken hebben.