Klacht over informeren GMR naar aanleiding van eerder gegronde klachten. Klacht ongegrond.
Informeren GMR naar aanleiding van eerder gegronde klachten. Klacht ongegrond.De Wet medezeggenschap op scholen schrijft in artikel 8 lid 2 sub e voor dat informatie over oordelen die een gegrond verklaarde klacht bevatten terstond aan de medezeggenschapsraad dient te worden voorgelegd. De medezeggenschapsraad dient tevens op de hoogte gesteld te worden van de door het bevoegd gezag (eventueel) te nemen maatregelen naar aanleiding van het betreffende oordeel. Tussen partijen staat niet ter discussie of dit naar aanleiding van het oordeel inzake klacht 2019/125 van deze Commissie is gebeurd, maar wel het te laat en niet op juiste wijze melden aan de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). De Commissie constateert dat het bevoegd gezag voldaan heeft aan de wettelijke verplichtingen. Klagers kunnen niet klagen over de wijze waarop verweerders de GMR hebben geïnformeerd, nu er geen verplichting bestond de GMR te informeren. De Commissie gaat dan ook niet in op hetgeen door klagers gesteld is met betrekking tot het tijdstip en de wijze waarop de informatie voorgelegd is aan de GMR.