Klacht over communicatie, uitblijven van gesprek. Klacht deels gegrond.
Communicatie. Lang uitblijven gesprek. Klacht deels gegrond. In een rapportgesprek is besproken om de zoon van klagers naar een andere school te laten gaan, klagers en de school zijn het hierover eens, zodat dit niet ter discussie staat in deze klacht. Klagers zijn op zoek gegaan naar een nieuwe school voor hun kind en hebben de school op de hoogte gehouden van de zoektocht naar een nieuwe school. De school heeft daar geregeld niet inhoudelijk op gereageerd, terwijl zij de indruk heeft gewekt dat zij de regie heeft in de overstap naar een nieuwe school. De zorgcoördinator van de school heeft een ruil met een leerling van een andere school geopperd, waardoor klagers verwachtingen hebben gekregen met betrekking tot de rol van de zorgcoördinator dan wel de school. De School heeft deze verwachtingen niet duidelijk gekaderd. De school had meer de regie kunnen nemen en duidelijker kunnen en moeten communiceren omtrent de kans op een plek op de andere school en de mogelijke ruil met een leerling van die school. De communicatie heeft te wensen overgelaten. Klachtonderdeel deels gegrond.Klagers hebben behoefte aan een inhoudelijk gesprek over de schoolwisseling van hun zoon. Zij dragen daartoe verschillende data en voorstellen aan bij de school. De gesprekken in december 2020 konden, als gevolg van de maatregelen ter bestrijding van het Coronavirus, geen doorgang vinden. Er wordt door de school niet ingegaan op de voorstellen. De Commissie is van oordeel dat de school meer had kunnen en moeten bewerkstelligen om klagers een gesprek te bieden. De tijdspanne tussen het verzoek van klagers en het daadwerkelijke gesprek is te lang. De school heeft hier onvoldoende over gecommuniceerd. Klachtonderdeel gegrond.