Klacht over communicatie, pedagogische begeleiding leerling en passend onderwijs. Klachtonderdelen deels niet-ontvankelijk en deels ongegrond.
Communicatie, pedagogische begeleiding leerling en passend onderwijs. Klachtonderdelen deels niet-ontvankelijk en deels ongegrond. Een aantal klachtonderdelen valt buiten de klachttermijn van 1 jaar. Klaagster doet een beroep op verschoning van de termijnoverschrijding, de Commissie is van oordeel dat daarvoor geen reden aanwezig zijn. De klachtonderdelen over het niet laten kleuteren, het ontbreken van een leerlingvolgsysteem en ontbreken van een doublureplan zijn daarom niet-ontvankelijk. De overige klachtonderdelen worden ongegrond verklaard. De Commissie stelt daarbij vast dat partijen uiteenlopende belevingen hebben van hetgeen zich rondom de begeleiding en ondersteuning van de zoon van klaagster heeft voorgedaan in de afgelopen jaren. Klaagster ziet vanuit haar perspectief geen grenzen aan wat de school zou moeten realiseren om een passende onderwijsplek aan haar kind te bieden. De school dient echter ook het belang van alle andere leerlingen en personeelsleden af te wegen, waarbij zij haar grens dient te bewaken en de regie in handen dient te houden. De Commissie kan zich niet aan de indruk onttrekken dat klaagster dit graag anders had willen zien en teveel op de stoel van de school heeft willen zitten waar het de toepassing van adviezen betreft. Het is echter aan de school te bepalen welke adviezen zij op welke wijze toepast, dit uiteraard in het belang van de ontwikkeling van de zoon van klaagster.