Klacht over bejegening en klachtbehandeling.
Bejegening klaagster door directeur en behandeling intern ingediende klacht. Klacht deels gegrond, deels ongegrond.
De Commissie stelt vast dat de standpunten van partijen tegengesteld zijn. De Commissie ziet geen aanknopingspunten aan te nemen dat de directeur zich verbaal of non-verbaal agressief heeft gedragen tegenover klaagster. De Commissie verklaard de klacht ongegrond, de Commissie ziet geen aanleiding de geloofwaardigheid van de ene partij boven de geloofwaardigheid van de andere partij te stellen. Klachtonderdeel ongegrond. Het klachtonderdeel betreffende de behandeling van de intern ingediende klacht wordt door de Commissie gegrond verklaard. De Commissie neemt daarbij in overweging dat de omstandigheid dat nog een oudergesprek gepland staat geen grond zou mogen zijn een klacht niet in behandeling te nemen. De klachtbehandeling door het bestuur en het voeren van oudergesprekken op de school hadden naast elkaar kunnen en moeten bestaan, met name in het belang van de leerling. De Commissie acht het begrijpelijk dat klaagster zich niet serieus genomen voelt, nu de bestuurder in zijn e-mailbericht inhoudelijk op de klacht ingaat en een standpunt ten aanzien van de klacht inneemt.