Aanpak pestproblematiek, emotionele mishandeling door de juf, onvoldoende door de school geboden zorg en aanpassing onderwijsrapport. Klacht ongegrond.
Aanpak pestproblematiek, emotionele mishandeling door de juf, onvoldoende door de school geboden zorg en aanpassing onderwijsrapport. Klacht ongegrond.De Commissie constateert dat klaagster en de school lijnrecht tegenover elkaar staan en verschillende belevingen hebben met betrekking tot het pestprobleem. Dat een pestprobleem zou bestaan, wordt betwist door de directrice met de toevoeging dat zij en klaagster bijna elke dag contact hadden, maar dat klaagster nooit heeft geklaagd over pesten. De directrice verklaart dat zij slechts achteraf van één pestincident heeft vernomen en dat dit correct door de juf is afgehandeld. Dit wordt bevestigd in het mailcontact tussen klaagster en de school. De Commissie ziet geen aanknopingspunten om aan te nemen dat de school op de hoogte was of had moeten zijn van een structureel pestprobleem.Klaagster verklaart dat zij geen melding bij de school heeft gedaan van eventuele emotionele mishandeling van haar zoon door de juf. De Commissie stelt derhalve vast dat de school op de vermeende emotionele mishandeling niet heeft kunnen acteren. Wel erkennen zowel klaagster als de directrice dat klaagster heeft gezegd dat de juf te streng was, in die zin dat de zoon van klaagster niet naar de wc mocht. Voor wat betreft de klacht rond de zorgplicht van de school jegens de zoon van klaagster heeft de school verklaard dat er ondanks de ondersteuningsbehoefte van klaagster rondom haar zoon zelf niet veel zorg was. De grootste zorg lag volgens de school in de communicatie met -en het vertrouwen van - moeder, en niet zozeer in het gedrag of de ontwikkeling van haar zoon. De Commissie overweegt dat de school met de keuze om geen verdere bijzondere zorg voor de zoon van klaagster in te schakelen, niet onzorgvuldig heeft gehandeld.De Commissie oordeelt dat de school door in te gaan op het verzoek om aanpassing van het onderwijsrapport en ook transparant te zijn in haar onderwijsrapport, mede richting een eventuele nieuwe school, zich niet onzorgvuldig heeft opgesteld. De Commissie verklaart de klachtonderdelen ongegrond.