Klacht over communicatie. Klacht ongegrond.
Klacht met betrekking tot communicatie met de school. Klaagster is van mening dat doordat zij niet rechtstreeks met de leerkracht kan communiceren, maar dit via de IB-er moet doen er miscommunicatie ontstaat. Klaagster heeft behoefte aan het vastleggen van de gemaakte afspraken over de afstemming en terugkoppeling van de begeleiding van haar zoon L.De Commissie is van oordeel dat klaagster niet van school kan eisen dat alle communicatie in schriftelijke vorm plaatsvindt. Belangrijke afspraken met betrekking tot de inhoud en de procedure van de begeleiding van L dienen wel schriftelijk vastgelegd te worden.Met betrekking tot de oorzaken van de miscommunicatie maken partijen elkaar over en weer verwijten. Aannemelijk is dat zij beide onvoldoende hebben bijgedragen aan herstel van de betrekkingen. Bij gebrek aan voldoende aanknopingspunten kan de Commissie niet vaststellen dat de school in dit opzicht meer te verwijten valt dan klaagster. De klacht is op dit onderdeel ongegrond.Het tweede klachtonderdeel betreft de TSO. De school stelt zich op het standpunt dat de klachten met De Boomgaard afgehandeld moeten worden. De Commissie is van oordeel dat de school klachten over de TSO moet afhandelen, aangezien zij de opdrachtgever is.