Klacht over communicatie. Klacht ongegrond.
Klacht over communicatie.De eerste klacht betreft de wijze waarop de schoolleider heeft gereageerd op de door klagers ingediende klachten. Deze klachten hadden betrekking op een duwincident met de zwemleraar en het functioneren van juf C.Klagers hebben de indruk dat er door het indienen van de klachten irritatie bij de schoolleider is ontstaan. De schoolleider bestempelt de klachten als onterechte verwijten en onruststokerij. Klagers voelen zich hierdoor niet gerespecteerd, gehoord of serieus genomen. Er is in diverse gesprekken aan klaagster duidelijk gemaakt dat zij niet op school welkom is en beter een andere school voor haar kinderen kan zoeken.De Commissie acht op grond van de stukken en wat er op de zitting naar voren is gekomen, voldoende aannemelijk dat klaagster zich zodanig emotioneel heeft gedragen dat het niet langer in de macht van de schoolleider lag om tot een oplossing te komen. De Commissie acht de klacht ongegrond.De Commissie stelt ten overvloede vast dat de school de indruk wekt zich aangevallen te voelen door de klacht van klagers. De Commissie is van oordeel dat ouders het recht hebben feedback te leveren op leerkrachten en dit aan de Commissie mogen voorleggen. Te allen tijde is het vanzelfsprekend dat dit gebeurt met respect voor elkaar.De Commissie adviseert partijen, mede gelet op het feit dat de kinderen van klagers nog meerdere jaren voor zich hebben op de school, om het onderling vertrouwen te herstellen. De tussenkomst van een vertrouwenspersoon zou uitkomst kunnen bieden om het gesprek gaande te houden. De Commissie adviseert daarbij afspraken te maken over omgangsvormen en onderlinge communicatie.